Optimaliseren vóór innoveren: een cruciale strategie met het einddoel voor ogen
Innovation Summit: ‘Meer falen en in rap tempo is sleutel tot succes’
Revolutioneren van stedelijke ontwikkeling met digitaal data-ecosysteem
Jeroen Scheer (Shell) meest innovatieve leider van Nederland
De vijf belangrijkste cloudconnectiviteitstrends in 2024
Klantcontact voorlopig kwestie van menselijke interactie én AI
Artificial intelligence en klantervaring
Gebrekkige compliance: Nederlandse bedrijven vatbaar voor datalekken
Van AI-implementatie naar ticketless bedrijf: een case study
Navigeren door cyberbedreigingen: de opkomst van SSFN
Pleidooi voor een bewindspersoon ‘Digitale Zaken’
Video
Business
-
Terugkijken: CIO Inspire I
Elke CIO wil vooruitgang, nieuwe businessmodellen, duurzame innovatie, een optimale customer experience, resilience, agility en kunnen samenwerken...
-
‘Vijf tech-vectors als aanjagers van continue innovatie’
Ontwikkelingen rond technologie, data en digital gaan razendsnel. In combinatie vormen ze de belangrijkste bron van nieuwe waarde. Tegelijk zijn ze...
-
Maakindustrie wil innovatie vasthouden na covid
De crisis heeft het innovatieklimaat in de maakindustrie weliswaar gestimuleerd, maar er moet nog veel werk verzet worden voordat een duurzame...
Data & digitaal
-
Datalekken in de cloud nemen toe
Met het toenemende gebruik van meerdere cloudproviders neemt naast de groeiende complexiteit ook de hoeveelheid datalekken toe. Wel 45 procent van...
-
CIO TV #34 ‘Dilemmas en Frictie rondom Innovatie’ met Danny van Daal, Ronald Verbeek, Sjourd Wijdeveld en Max Faun
In deze uitzending: Danny van Daal (HEMA), Ronald Verbeek (CIO Platform Nederland), Sjourd Wijdeveld (SHV Energy) en Max Faun (Okta).
-
Bijna helft grote bedrijven mist inzichten door stortvloed data
Vier op de tien grote organisaties in Nederland komen niet altijd tot juiste inzichten, omdat ze te veel data hebben. Een grote minderheid van...
Leiderschap & management
-
‘Agile @ Scale’ met Marco Witteveen
In deze speciale CIO TV-aflevering bespreken Marco Witteveen, COO bij Garanti BBVA en Tim de Koning (KPMG Digital), Dennis Mulder (Microsoft) en...
-
Een nieuwe bedrijfscultuur voor het digitale tijdperk
Cultuur doet ertoe en de meest effectieve managers zullen herkennen wanneer deze goed zit. De miljoenen die worden geïnvesteerd in de digitale...
-
Aart Rupert (Damen): ‘Van verkopen van schepen naar verkopen van maritieme oplossingen’
Het gaat weer goed met Damen na een aantal minder gemakkelijke jaren. Het orderboek is goed gevuld, het bedrijf zet zijn (digitale) transformatie...